1. پاسخ های شما پخته و مناسب نیستند

    باید به این که هر شغلی به کدام مهارت ها و استعدادهای شما مربوط است و چطور میتوانید به شرکت کمک کنید فکر کرده باشید و به این نتیجه رسیده باشید که کدام نیازهای شرکت را میتوانید برطرف کنید.

  2. سوالات خوبی نمیپرسید

    در مصاحبه از مصاحبه کننده ها سوال بپرسید، نپرسیدن سوال این حس را در کارفرما ایجاد میکند که شما انگیزه و پرسشگری لازم برای کار را ندارید.

  3. علاقه و هیجان نشان نمیدهید

    شرکت ها به دنبال افرادی پیگیر و مشتاق هستند که برای به دست آوردن مشاغل هیجان و ذوق داشته باشند. پس از مصاحبه با پیام تشکر این پیگیری و قدردانی را نشان دهید.

  4. منبع

    منابع و مراجع مناسبی را ذکر کنید، افرادی که میتوانند مرجع خوبی برای معرفی شما باشند، چرا که شرکت تنها در صورتی مراجع شما را چک میکند که قصد گزینش شما را داشته باشد، پس ذکر منابع معتبر و مناسب میتواند عاملی بر قبول تقاضای شما باشد.

  5. حقوق

    حقوق بسیار بالایی را به عنوان پیشنهاد ذکر نکنید، این کار شرکت ها را از انتخاب شما منصرف میکند. اگر از حقوق نرمال برای کار درخواستیتان اطمینان ندارید، از دوستانتان پرس و جو کنید. اگر هیچ اطلاعی از حقوق منصفانه مربوط به شغل مورد نظرتان پیدا نکردید به عنوان جمله ای که می تواند موثر باشد میتوانید بگویید بیشتر به دنبال شغل مناسب هستید و هر مبلغی که شرکت برای شما به صورت منصفانه در نظر بگیرد را میپذیرید.

  6. ادامه دهید، ممکن است موفقیت نزدیک باشد

    شرکت های بزرگ و خوب رزومه ها و درخواست های زیادی دریافت میکنند و افراد زیادی را به مصاحبه دعوت میکنند. ناامید نشوید، اگر تا مصاحبه پیش رفتید احتمال این که بخت با شما یار باشد و انتخاب شوید زیاد است.

    نمایشگاه کار ایران