spin

دومین نمایشگاه کار ایران

مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو

۴ – ۶ بهمن

اهداف برگزاری

ارتقا برند کارفرمایی

رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما

تسهیل فرآیند جذب و استخدام نیروی کار

کارفرمای گرامی، برای حضور در نمایشگاه (رزرو غرفه) و کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مشارکت کنندگان چه چیزی را جستجوی می‌کنند؟

اهداف کلی برای حضور یک سازمان:

  • استخدام نیروی انسانی با کیفیت و برانگیختن علاقه متقاضیان در بدست آوردن اهداف حرفه‌ای و توسعه مشاغل
  • ارتقا برند کارفرمایی
  • برقراری یک ارتباط مستقیم و رودرو با متقاضیان
  • توسعه و ارتقای سازمان، موقعیت‌های شغلی ارائه شده، محیط کاری و ارزش‌ها و نیازها
  • افزایش آگاهی عمومی و تخصصی در رابطه با محصولات و خدمات

 

از منافع رویکرد چندوجهی نمایشگاه سود ببرید

  • خط مشی نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف بر یک رویکرد چندوجهی استوار است که آن را به موثرترین و پر منفعت‎ترین شکل از فرآیند استخدام نیروی انسانی تبدیل می‌کند. هر شرکت یا سازمانی نیاز دارد که کارمندان خود را با یک رویکرد جامع و بر مبنای وجوه مختلف و در نهایت براساس کفایت و لیاقت آن‌ها استخدام نماید، و نمایشگاه کار براساس خط مشی خود شرایط لازم برای این فرآیند را برای کارفرمایان ایجاد می‌نماید. بنابراین، شرکت کنندگان نه تنها می‌توانند متقاضیان حرفه‌ای را ملاقات نمایند، بلکه آن‌ها می‌توانند با دیگر پتانسیل‌های نیروی انسانی در دیگر حوزه‌ها نیز آشنا شوند.

 

از داشتن یک ارتباط رو در رو  و مستقیم با متقاضیان لذت ببرید!

  • نمایشگاه کار به کارفرمایان اجازه داشتن ارتباط مستقیم و رودرو با متقاضیان را میدهد”موثرترین روش برای یافتن نیروی انسانی مناسب”. راه‌های مختلفی برای دریافت رزومه وجود دارد، اما اکثر اوقات، رزومه دریافت شده از طرف شما همواره منعکس کننده کیفیت و شایستگی متقاضی نمی‌باشد. چه تعداد از متقاضیان طی فرآیند انتخاب و بررسی رزومه‌ها از قلم می‌افتند؟ در حقیقت رزومه نمی‌تواند مهارت‌های ارتباطی، شخصیت و دیگر جنبه‌های متقاضیان را نشان دهد. ارتباط اول باعث بروز تفاوت‌های هر فرد با دیگران می‌شود. با ملاقات مستقیم متقاضیان در محل نمایشگاه، شما آن‌ها را می‌بینید، ملاقات می‌کنید و با آن‌ها صحبت می‌نمایید و همین باعث می‌شود که آن‌ها را به گونه‌ای به خاطر بسپارید که به هیچ شکل دیگری این امکان وجود نخواهد داشت.
  • با اینکه رزومه همچنان به عنوان یک سند کلیدی باقی خواهد ماند که در طی فرآیند انتخاب متقاضیان به کمک شما می‌آید و در حقیقت متقاضیان براساس آن ارزشگذاری می‌شوند، اما نباید ارزش بوجود آمده در ارتباط رودرو را مدنظر قرار نداد. در اکثر اوقات، شانس یک فرد جهت رفتن به مرحله بعد فرآیند استخدام، در کمتر از دو دقیقه و فقط بر مبنای ارتباط روردرو شما با آن‌ها خواهد بود که در این بین رزومه آن‌ها نیز هیچ نقشی را ایفا نمی‌کند. به این ترتیب به راحتی می‌تواند به تاثیر ارتباط رودرو و مستقیم و فرصت‌های ایجاد شده برای شما در این رابطه در محل نمایشگاه پی برد.

مزایای حضور در نمایشگاه کار چیست؟

در اینجا در می‌یابید که چرا نمایشگاه کار و کارگاه‌های تخصصی آن موجب صرفه‌جویی در زمان، منابع و بودجه شما می‌شود. می‌آموزید چگونه می‌توانید بخشی از یک استراتژی کلی استخدام نیروی انسانی باشید. دلایل منطقی فراوانی برای شرکت شما در نمایشگاه کار وجود دارد. با مشارکت در نمایشگاه کار، شما می‌توانید از منافع یک محیط پویا استخدام نیروی انسانی با روش‌های مختلفی بهره‌ببرید.

به یک دنیای با منافع مشترک وارد می‌شوید

  • کارفرمایان، آموزش دهندگان، مشاوران، موسسات حرفه‌ای خصوصی و موسسات دولتی همگی در یک محیط به منظور ملاقات و کشف منافع مشترک بازار کار گرد هم می‌آیند.

 

با نیروهای کاری آینده سازمان خود آشنا خواهید شد

  • شما در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرید که با متقاضیان ملاقات خواهید‌کرد که می‌تواند سرمایه‌ی مهمی برای سازمان خود باشد. آینده هر شغلی به کارمندان آن وابسته است. ملاقات با کسانی که آماده برآورده کردن نیازهای کاری آینده شما می‌باشد.

 

با متقاضیان با تجربه ای ملاقات خواهیدکرد که شرایط انتخاب شما را بر آورده می‌کنند

  • شما می توانید هزاران متقاضی را بر اساس شرایط خود مانند شایستگی، برازندگی، تجربه، تحصیلات، آموزش متقاضیان پیش انتخاب کنید.

 

مراحل اولیه فرایند انتخاب را به راحتی طی می‌کنید

  • زمانی که کارفرمایان با متقاضیان ملاقات می‌کنند، دقایق اولیه این ملاقات بسیار تعیین کننده می‌باشد زیرا نشان‌دهنده آن است که آیا پتانسیل برای مصاحبه بیشتر وجود دارد یا خیر. در عین حال این ملاقات بهتر از رزومه می‌تواند نشان‌دهنده پتانسیل افراد باشد. نمایشگاه کار می‌تواند توانایی شما را در مراحل اولیه فرایند انتخاب بهبود بخشد و هم چنین توسعه سازمان‌تان را سرعت بخشد.

 

با تعداد زیادی از افراد در کم ترین زمان  ارتباط برقرار می‌کنید

  • یکی از فواید اصلی این نمایشگاه این است که شما انرژی و زمان خود را به مدت ۲ روز  بدون هیچ گونه مزاحمت ذهنی معطوف به انتخاب شغل می‌کنید. شما در این ۲ روز بیشتر کارهای چندین هفته را با کمترین هزینه  انجام خواهید داد.

نگاهی بر آمار اولین نمایشگاه کار ایران

دانشجو/فارغ التحصیلان

  • فارغ التحصیل: ۷۰.۵%
  • دانشجو: ۲۹.۵%

سابقه کاری

  • بدون سابقه کار
  • زیر ۲ سال
  • ۲تا ۵ سال
  • ۵تا ۸ سال
  • ۸تا ۱۰ سال
  • ۱۰تا ۱۵ سال
  • بالای ۱۵ سال

مقطع تحصیلی

  • بدون مدرک دانشگاهی ۱.۵٪
  • کاردانی ۳.۸%
  • کارشناسی ۴۵.۳%
  • کارشناسی ارشد ۴۷.۲%
  • دکترا ۲.۲%

سن

  • زیر ۱۸: ۰.۰۴%
  • ۱۸-۲۲: ۷.۸۵%
  • ۲۳-۲۵: ۲۲.۳۸%
  • ۲۶-۳۰: ۴۲.۷۹%
  • ۳۱-۳۵: ۱۸.۹۴%
  • ۳۶-۴۰: ۵.۴۵%
  • ۴۱-۴۵: ۰.۹۶%
  • ۴۶-۵۰: ۰.۳۱%
  • بالای ۵۰: ۰.۲۰%
  • غیر قابل قبول: ۱.۰۹%

برندهای مطرح حاضر در ادوار گذشته

برگزارکنندگان