از نظر کارفرما داشتن سابقه کاری مرتبط با حرفه ای که کارجو تقاضای کار در آن را دارد بسیار حائز اهمیت است. بی شک داشتن سابقه کاری مرتبط هزینه زمانی و مالی را برای کارفرما کاهش میدهد و وجود آن باید مورد توجه باشد. اما به دلیل وجود نیروی کار مستعد و بااستعدادی که امروزه به جهت نداشتن سابقه کار یا سابقه کار مرتبط با مشاغل درخواستی خود بیکار مانده اند خوب است کارفرمایان در اولویت معیارهای استخدامی خود تجدید نظر کنند.

قوانین و معیارهای هر شرکتی برای استخدام منحصربفرد و مرتبط با استراتژی ها و نمودارهای سازمانی مربوط به خود آن سازمان است، لذا نمیتوان چندان با قاطعیت در مورد باید و نباید روند استخدامی آن ها سخن به میان آورد. اما در این راستا کارجویانِ بدون سابقه کاری میتوانند از ابزارها و روش های ویژه ای بهره بجویند که راه دیده شدن توسط شرکت های معتبر را برایشان کمی هموار میکند. از جمله این ابزارها نمایشگاه کار است.

نمایشگاه کار ابزاری رایگان برای کارجویان است که میتواند به شرط استفاده اصولی و درست، آن ها را در راستای یافتن شغلی مطلوب یاری دهد. شرکت در نمایشگاه کار و ثبت رزومه در این نمایشگاه اولین گام برای این است که کارجو توانمندی های خود را به رویت کارفرایان برساند. کارجویان میتوانند از فرصت حضور در نمایشگاه برای جلب توجه کارفرمایان به توانمندی های خود استفاده کنند. به این شیوه سابقه کاری تا حدی میتواند اولویت خود را در رده معیارهای مورد نظر کارفرمایان از دست دهد. البته تحقق این امر و استفاده ی بهینه از نمایشگاه کار در سایه آمادگی کارجویان در جذب توجه کارفرمایان و نیز در آمادگی کارجویان برای ارائه موثری از توانمندی هایشان ممکن خواهد بود.

 

نمایشگاه کار ایران

زمان: ۳ الی ۵ اسفندماه ۱۳۹۶
مکان: مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو