نمایشگاه کار به صورت های حضوری، مجازی و دانشجویی برگزار میگردد.

بزرگترین تفاوت روش برگزاری دانشجویی نسبت به دو روش دیگر جامعه هدف است. جامعه هدف در نمایشگاه کار دانشجویی، دانشجویان هستند، لذا بنا به شرایط دانشجویی، برای آنها پرداخت وجه ثبت نامی در نظر گرفته نشده است. ضمن این که در برخورد با رزومه آنها خیلی سختگیری نمیشود. مشاغلی که برای دانشجویان وجود دارد نیز عمدتا پاره وقت، پروژه ای یا با در نظر داشتن زمانِ کاریِ قابل انعطاف است.

اما دو شیوه برگزاری حضوری و مجازی چه تفاوت هایی دارند؟

نمایشگاه حضوری امکان ملاقات کارفرمایان و کارجویان را فراهم میکند. این امر سبب میشود که کارفرمایان بتوانند از نزدیک کارجویان را ببینند و نیروهای مستعد را شناسایی کنند. لذا کارفرمایان برخورد، نحوه سخن گفتن، میزان اعتماد به نفس و سایر جنبه های برخوردی و ظاهری نیروها را از نزدیک ببینند و سنجش افراد برای فرصت های شغلی را با ذهنیتی دقیق تر انجام دهند. این یکی از مزیت هایی است که روش حضوری نسبت به روش مجازی دارد.

برای کارجویان نیز سودمندتر است که بتوانند به صورت حضوری به نمایشگاه کار مراجعه کنند، چرا که با مراجعه حضوری، نیروهای کارجو میتوانند با کمی آمادگی نظر کارفرمایان را به خود جلب کنند و تاثیر مثبت تری در ذهن کارفرمایان بگذارند.

در بسیاری از کشورها مانند ایران، چین و برخی از کشورهای آسیایی و اروپایی مصاحبه و دیدار حضوری و رو در رو نتایجی ارزشمندتر و مثبت تر از حالت مجازی خواهد داشت، چرا که در حالت حضوری اعتماد بیشتر و ارتباط نزدیک تری از حالت مجازی به وجود خواهد آمد.

بی شک شناخت فرصت های شغلی از نزدیک و شنیدن شرح شغل از زبان کارفرمایان دید بهتری را نسبت آن جایگاه شغلی به کارجویان میدهد. و در بسیاری از موارد کارجویان در مقایسه فرصت های شغلی شرکت های متعدد شرایط ظاهری و نحوه برخورد کارفرمایان را میبینند و دید بازتری نسبت به زمان پیش از حضور در نمایشگاه پیدا میکند.

 

با توجه به آن چه از مزایای نمایشگاه کار حضوری نسبت به نمایشگاه کار مجازی گفته شد، نمایشگاه کار حضوری در راستای رسیدن به مقصود، کارجویان و کارفرمایان را بیشتر یاری میدهد.

به بیانی نمایشگاه کار حضوری شما را در دستیابی به هدفتان بیشتر هدایت خواهد کرد و بستر مناسب تری برای کارفرمایان جهت یافتن نیروی انسانی مستعد خواهد بود، ضمن این که کارجویان را با فرصت های شغلی بیشتر، ملموس تر و مناسب تری آشنا خواهد کرد.

 

 

نمایشگاه کار ایران