مزایای نمایشگاه کار برای شرکت های حاضر در نمایشگاه

خلاف آن چه عموم مردم تصور می کنند، نمایشگاه کار یک رویداد زنده و مطلوب است که کارفرمایان در هر اندازه و صنعتی می توانند از منافع آن بهره مند شوند

برخی از مزایای نمایشگاه کار برای کارفرمایان عبارتند از:

  1. دستیابی به تعداد زیادی از نامزدهای شغلی: در چهار الی پنج ساعت آغازینِ نمایشگاه، کارفرمایان از طریق هر نماینده می توانند با هزاران کارجو ملاقات کنند. استخدام کنندگان و مدیران اقبال این را دارند که تعامل رو در رو با نامزدهای شغلی که به شرکتشان علاقه مند هستند، داشته باشند. نمایشگاه کار برای بسیاری از کارفرمایان یک نمای اولیه از توانایی‌ها و استعدادهای کارجویان است و کارفرمایان زیادی این آشنایی را به عنوان اولین گام از مصاحبه تلقی میکنند.
  2. ارتقا برند تجاری: حضور در نمایشگاه کار می تواند تاثیر مثبتی در ثبت و برجسته سازی نام شرکت در خاطر عموم داشته داشته باشد. کارجویانِ هوشمند و بااستعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه کار را بیشتر در نظر میگیرند، چرا که به جای رزومه نگاری و ارسال رزومه، با افراد حقیقی وارد بحث می شوند.
    این شرکت‌ها بین مراجعه کنندگان به نمایشگاه کار اعم از کارجویان، دانشجویان، کارمندان و کارفرمایان دیگر، شهرت کسب می کنند و کسب شهرت در نام تجاری مولفه ای کلیدی از حضور در این رویداد عمومی است.

علاوه بر این، شرکت‌ها با حضور در نمایشگاهِ کار نام، لوگوها و وبسایت خود را با هدف بازاریابی به اطلاع سایرین می رسانند

  1. ملاقات با کارجویان حرفه ای و مدرن: در حالی که بسیاری از استخدام کنندگان معیارهای دقیق و محکمی در مورد جایگاه مورد نظرشان برای استخدام دارند، در ملاقات حضوری افرادی را می بینند، که برای جایگاه شغلی مدنظر از سطح مورد انتظارشان برتر و مناسب تر هستند.
  2. ملاقات با شرکت های دیگر: نمایشگاه کار فرصت خوبی است که شرکت های حاضر با افراد و شرکت های حرفه ای و رقبای خود آشنا شوند. در حالی که این روزها می شود به راحتی و به سرعت، ارتباطات مجازی و دیجیتالی برقرار کرد، روابط رو در رو نقش بسیار متفاوت تر و مثبت تری خواهد داشت.

برگرفته از: www.businessinsider.com.نمایشگاه کار ایران